Friday, October 8, 2010

flash back seketika....

assalammualaikum dan selamat sejahtera
salam perpaduan salam satu malaysia...(sibuk je nak komersial gak)

akhirnya oktober 2010 sudah menjengah hidup ku dan menerjah serta melalui kehidupan setiap makhluk yang ada di muka bumi ini.....
1 oktober 2010- di kala org bergumbira tuk bersenag2 lenang aku masih di sini..tercongok ngadap laptop menyiapkan keje yang sepatotnya...huhu,,ayat sgt pasrah...
last puasa 6 arini..tiba2 sedg berehat2 bilik ku diterjah oleh kawan2 tercyag...ajak masuk sukem..lari 4x400m..(what the hell puasa2 nak lari?)tapi aku nga mamai time tu leh plak terangguk tanda setuju..sat ag leh dia kate ok set pas asar kat stadium...aku tak yakin aku leh buat..da la jadi 1st runner..giler ko kena laju n pecut sebab nak jage kedudukan...tapi syukur berkat keyakinan dan kekuatan kaki aku ngn geng2 aku akhirnya menang gak tapi no 3..wah bagai nak mati aku time tu..memang tapi rase cam tak cukup oksigen je nak bernafas....

2 oktober 2010- kelas diploma guaman dan pentadbiran kehakiman..seperti biasa...dari pagi sampai la petang...letey wooo kelas ari sabtu ni...
tapi masa ni kawan2 yang erankap skuad tersayang ku sedang memanjat bukit mahkota tuk baca peta..nak ujian palapes da...sedih gak sebab tak dapat ikut..ye la ilmu bukan senang nak cari..tapi komitmen ku ag besar menyebabkan aku teroaksa memilih antara dua yang terpenting..dan aku rasa pelajaran n stdy aku adalah terpenting dari segalanya....

3 oktober 2010- ari ahad ni..yeyehh..cuti...baru nak bersuke ria...teringat ade latihan tempatan.. datang la sewal pagi selepas subuh..wah..konon la terbek datang awal...6 suku aku terpacak tapi sorg umt pun tak nampaak..aku pk aku silap hari ke silap maklumat..huhu..ni la akibat be alone...
tapi dalam area 6 setengh da mula kadet2 membanjiri markas yang kadang2 aku tgk cam tempat puaka...\pt tak teruk tapi sgt letih..pt perang..wah.,.hebatnya aku leh angkat min sekarg..aku da turun berat bdan tapi mampu mengangkat org yang lebih besar dari aku..weee..aku bersemangat kuat kot..tahniah...anak sape la ni...haha..

pas abes pt, sarapan then kelas senjata..pengendalian mortar espranza 60mm..bom tuh..haha..da belajar time junior dulu..tapi ni ulang kaji je..yang takle blah n benda yang melawakkan aku la buat malu askar je..ade ke gaya duduk aku buat gaya org bersila nak makan kenduri..haha,.tersenyum sendiri aku...pape pun manusia tak lepas dari buat kesilapan...

abes tghari makan solat then sambung kelas pertahanan dan sembang2 mesra ngn jurulatih pasal itu pasal ini.haha..suke2..menuang lebih...tapi kurang2 ade pengisian masa sembang2.. abes kelas petang tgu solat asar n gotong royong sikit..dari junior sampai senior tak abes2 buat keje2 gini,,takde keja lain agaknya jadi kadet ni..(merungut plak)..tgu makan petang..BAPAK la lewat yang teramat..tapi nak tak nak kena makan gak sebab t jurulatih terutama papa joe marah..huhu..tak moh kena marah...pas makan balik le..

malam tu aku keletihan teramat..bdn sengal2..tdo tak igt dunia sampai sok baru sedar....

4 oktober 2010 - kelas aku arini satu je..so takde la penat sangat..tapi banyak gler lec kuliah,.,tapi aku suke,..sebab aku mg suke kot subjek ni...kedit to my lec...

5 oktober 2010 - arini semua kelas pagi dibtalkan sebab aku kena attend seminar diskusi isu2 undang-udang dan kehakiman di malaysia..so far best la seminar tu..terbukak sikit minda aku...
oleh Prof aziz bahari (betulke name dia?)tol kot..lec dari UIA fakulti undang2 kat sane..
kire byk gak la isu yang dikupas...
tapi aku suke ayat dia.."I'M NOT MAKING THE LAW, I ONLY FINDING THE LAW"...haha..satu dewan gelak..bijak gak org undang2 ni memutarbelitkan something tuk ngelak..tapi ade betul gak..
petang....sambung g kelas tort..last lec..lec bagi la sedikit nota..isunya binatang..mg kucing je yang kena banned..hahah...meow!!!..

6 oktober 2010-aku mg cari nahas..arini majlis penutupan sukem ukm..aku masuk perbarisan sebab takde org..da la sok nak exam tapi berani mati tol la aku g masuk kan benda ni..tapi aku rasa tangungjawab la sebab aku salah sorg penduduk kolej..tak sampai ati tgk kolehj aku kalah..dulu kolej aku dapat no 1..menang seribu..tapi kali ni dapat no3 je..degn duit 300 ringgit je...sebab ukm bakar duit dgn bakar bunga api tuk majlis penutupan...mahal tu..buat makan ag bagus....
balik perbarisan aku bertungkus lumus mengulang bace buku uu pusaka tuk mid sok..aku tak le tido time tu..aku rasa mg aku dapat penyakit baru..bile ade exam je sok mesti aku takle nak tdo..nikmatku ditarik...subhanallah...ya ALLAH kembalikan nikmat tidurku....ku mau tdo sperti org lain gak.....

7 oktober 2010- g exam..seronok..suke2..aku leh skor...syukur...Alhamdulillah,..balik aku terus balik cari mak..nak kongsi kegembiraaan..berkat doa mak abah gak kot...syukur..ALLAh bagi aku pinjam nikmat tu seketika...
malam....aku g jelajah ke KFC sebab kawan aku alien HANISAH teringin nak makan resipi atok dia...haha..tak le blah...lau kuar ngn dia mesti ilang tensen...tenks alien...haha..
pastu g meting Mestnite palapes..da senior kena la buat menatang tu...da nak tauliah kan...
balik aku takle tdo gak..buat la kje yang patot...then pas subuh baru aku tdo....

8 0ktober 2010 - jumaaat sudah kembali menjelma ag... aku kena naik markas antar voucher..jumpe staf mazly..hmm ok la..takde hal...takde corection...then terus g makan tengah hari..bapak la awal giler g makan tengah hari..g ngn ziha...baru la aku tau ade cerita di sebalik cerita,.....heee

ati aku ade senang sikit walaupun byk ag beban yang beratur nak hempap aku kehadapan ini...
moga2 perjalanan hidup ku dipermudahkan oleh Allah..

nota : 1)ati senang walaupun omsik teramat..mood missing them...lalala
2)sedang pk nak reky hotel tuk buat mestnite....

No comments: