Sunday, October 24, 2010

final dip 2010

salam..
hmm pertama sekali seinfiniti kesyukuran ku panjatkan kepada ALLAH YANG MAHA ESA sebab aku masih bernafas di alam fana ini..

23 dan 24 oktober 2010...
tu tarikh final exam tuk diploma guaman dan pentadbiran kehakiman...
syukur alhamdulillah..semuanya telah selesai tad selepas jam 12 tengah hari..

memang kebiasaannya exam dia sabtu dan ahad sebab kuliah dia pun selalu ari ahad..so no wonder la nak g exam time cuti time wekend cam selalu..

final exam tuk dip keseluruhannya aku simpulkan sangat mantap soalan dari lecturer..memang tak terpk dek akal aku soalan camtu akan kuar dari kotak pemikiran lecturer2 sekalian...memang lecturer aku da boleh join council bank soalan..
soalan cam budak m.a..(memang la progm ni cam double degree)...

walaupun soalan susah yang teramat tapi aku memang sesekali takkan membiarkan kertas jawapan aku kosong begitu shaja..rugi la lau kosong...kuliah 14 minggu tapi duk final 2jam setengah je tapi tak dapat nak jawab dengan sebaiknya..memang aku tak nafikan soalan memang sangat mencabar terutama konflik undang-undang dan acara mal..tapi nak tak nak aku kena jawab gak ape yang aku tau...aku telah cuba sedaya upaya tuk keluarkan idea yang terbek tuk semua soalan tu...tapi aku tak letak harapan tinggi2 tuk skor 4.00 flat tuk sem ni...

betul la kate orang kan..TAK SEMUA BENDA YANG KITA NAK BOLEH KITA DAPAT WALAUPUN DA BERUSAHA, DAN TAK SEMUA BENDA YANG KITA TAK NAK BOLEH KITA ELAK..NAK TAK NAK KITA KENA HADAPI GAK WALAUPUN RASENYA TAK BES....
so aku rasa aku melalui fasa itu selama 2 hari ini..agak la payah tuk menerimanya..tapi sebagai hamab aku kena pasrah dan berserah dengan ketentuan ILAHI setelah mempertaruhkan segala usaha yang ada,...

terima kasih buat mak..mak cam tau2 je aku susah hati semalam..mak tepon aku malam tanya exam camne...walaupun tak sampai ati aku nak jawab susah nak skor, tapi mak kate sabar dan berserah dan banyak2 doa kat ALLAh sebab kita da berusaha..aku sangat rindu mak ngn abah..
selalunya sebelum final aku akan curi masa nak balik jumpa mak ngn abah minta restu nak exam..kali ni aku 3g je..tak sempat nak balik...mase suntuk sangat2..

sok takde exam..leh merehat2 otak sebentar sebelum exam yang pertam tuk degree...moga ALLAh permudahkan segala urusanku ini..amin...




No comments: