Tuesday, October 26, 2010

undang- undang tort punya pasal la...

da masuk 26 aribulan da...
tgl ag bape jam je tuk aku duduk exam tuk paper pertama degree...
hmm rase cam tak sabar la plak..
tapi...

25 oktober 2010...
pagi..dalam kul 11 lebih aku tgk hp..tgk ain call..tgk byk giler miscall dari dia...hmm siap ade msg..aku bukan tak mo angkat ur call..aku silent..tak dengar bunyi hp..stdy lebih utama dari men hp..(ayat cam budak baik je)
aku pun call back ain tanya why la dia cari pagi2 buta..mimpi ke?haha...
pastu ain say nak stdy faraid(undang-undang pusaka)kire2..cara nak bagi harta..so i say ok je..

dalam kul 4 ptg...
ain pun sampai la kebilik aku yang takde la sepah sangat kan..belajar la ngn aku benda yang aku pun tak retiu sangat..tapi aku puas hati sebab dia dapay manfaat dan dapat capai matlamat ape yang dia nak tau dari aku pasal ilmu kira2 harta ni..aku pun gembira sebab dapat tolong dia...

hee...pastu dalam kul 6 lebih.stop stdy..aku pun baru nak ngadap Ilahi..(rasa dosa lewatkan solat)tapi lau belajar takpe kot...dalam kul 6 lebih tu ain kuar la dgn chinta hatinya..g mam..aku?tak mam..terus stdy dan stdy..nampak cam struggle giler..haha..

pas magrib aku sambung stdy..ain balik...dia kate nak stdy tort same2..then i say ok je..pergh punya la bincang satu tajuk kat 2 jam lebih...so aku kena cover balik beberapa jam ni tuk 2-3 topik ag tuk subjek ni..
leh tahan..otak aku sudah mula sakit..kepala da gegar len macam je..

baru la aku terkenang kat letchure aku..DR BASIR..selama ni dia ajr cam sikit je..padahal..bila rujuk balik dan revise balik banyak gile subtopik tuk satu tajuk tu..aku rasa cam nak nangis bile tgk buku undang-undang tort ni..pada sape nak ngadu?bermonolog sendiri je la..

salah satu subtopik subjek ni tort terhadap binatang..aku leh mimpi kena kejar dek anjing..sampai nak jatuh katil aku dibuatnya..hmm mg la salah satu binatang yang tersenarai adalah anjing..tapi hmm nape aku sampai mimpi camtu..padahal aku susah nak mimpi..selalu tdo ngn nyenyak..sedar2 da pagi..hmm tapi terima kasih la kat anjing dalam mimpi..sebab ko aku bgn nak stdy..moga ade hikmah di sebalik ape yang berlaku pada aku hari ni....

then..just stop here..wanna to continue my stdy...

nota  tangan :- ain tdo bilik aku arini...
                    - seronok dapat ajar ilmu kat seseorang...Jgn kedekut ilmu..ilmu tu adalah milik ALLAh.   .haruslah kita kingsu dan sebar2kan pada semua umat di dunia ni selagi mampu..

1 comment:

Wanie-san said...

gud luck exam!
study group mudah ingat skit kan?^_^