Tuesday, October 26, 2010

entry suke2 tuk relax sat..

arini 25 oktober 2010...
peluang dan nikmat yang datang tuk berehat seketika selepas berhempas pulas selama dua hari  ngadap exam dip..

the next coming exam for the degree is tomorrow..
date : 26 oktober 2010 
day : tuesday
time : 2000- 2200 (at the night?)
venue : dewan tun abdullah mohd salleh

at the night? hmm ni la first time dalam sejarah ukm mengadakan exam pada waktu malam...
sebenarnya dapat jadual aritu examnya siang..pastu timbul plak isu tuntutan cuti deepavali oleh kaum india yang meraikannya..konon satu malaysia..so nak la cuti lame...hmm wat the fish..benda camni  pun boleh jadi..
so akibatnya..pihak akademik telah meminda jadial dan mengawalkan tarikh peperiksaan dengan buat exam malam dan buat exam ari ahad sebelum raya deepavali...ish..ape la tuntutan sebegitu yang menyebabkan ramai student ukm mula bersungut...

antara rintihan student : ni la tanda ukm sayang student..awalkan exam..sebab nak cuti deepavali..pastu buat exam malam...pastu ade plak yang exam 2 subjek satu hari...wah,..sangat mantap kot bakal graduan ukm...
camne nk skor 4 flat ni lau exam berderet camni...dah la tu takde stdy week..hish mg sangat mengkillerkan..sampai pain killer pun takle rawat...

aku?steady sudah..pihak akademik nak buat ape buatla..da biase da ngadap situasi2 mengejut camni..apa pun kena gak duk exam...tapi aku sanagt terkejut la bile stdy week takde...sebab aku mg takle nak prepare lebih tuk degree sem ni...kire setakat fokus dalam lec tu la stdy aku...stdy sebelum esoknya exam tu pun salah satu persediaan yang aku buat...strategi aku tuk score sem ni agak hancus la..sebab kepdatan jadual yang datang tiba2..tak plan pun ade sebarang exam time tu tapi tak aleh2 je ade je progm kena attend..sedih..tapi takle buat ape..
pape pun hidup mesti diteruskan..kena lalui gak saat yang getir dan pahit walaupun rasenya tak best...

nota tangan : so,..menghabiskan masa tuk stdy tuk uu tort...


No comments: