Sunday, October 10, 2010

10.10.10

hari ini....
10 oktober 2010..
ade apakah dengan tarikh ini...?

actually kita leh lihat sekarang trend manusia obses dengan tarikh...haha..statement tak leh blah...
tak betul pun..tu hanya pandangan aku semata-mata..hanya terkeluar dari pemerhatian terhadap dunia ini,..

sekrg memang trend betul setiap org akan menanti tarikh2 yang begitu cantik sebgini tuk membuat sesuatu yang amat bermakna dalam hidup mereka...
buktinya apa?heee..just see the previous date la...

dulu mase

01-01-01 - aku form 1 mase ni...ni tahun milennium..dunia dikejutkan dengan Y2k la,,tu seingat aku la..mase ni ramai gak kelahiran baby2 baru di seluruh dunia..kire rekod gak la tu,..dan tak kurang jugak ramai gak org kawen mase ni...sebab tarikh tu cantik..sesuai tuk dingati sepanjang zaman....

02-02-02 - aku form 2 mase tarikh ni..ne igt jatuh hari ape..juga menjadi tarikh rebutan setiap manusi tuk mencipta rekod2 luar biasa tuk kenangan sepanjang hidup...

03-03-03 - aku form 3..hehe..bulan mac mase tu...jugak sebegitu trendnya..seperti tahun2 terdahulu..ni kire tarih yang paling cantik la..samapi ade yang buat hantaran nikah mase kawin dengan obses terhadap angka 3 ni...

04-04-04 - aku form 4..usia semakin meningkat..tahun ni best gak..tambah2 dia jatuh dalam bukan April..so masih ade insan yang masih jahiliah mase tu yang juga meraikan April Fool..so tahun ni tahun mengenakan org..aku juga terkena time tu..walaupun aku tak raikan April Fool tu..tarikh paling manis dalamn tahun 2004..juga org berebut buat rekod dalamhidup mereka..

05-05-05 -aku form 5..da tua seyh..usia semakin bertambah...hayat semakin pendek..tu hakikatnya..satu dunia amik kesempatan buat event grand time ni...

06-06-06 -igt da tak sekolah da...tapi aku form6 ag time tu..aiseyman..pakai unifom ag...
tarikh rebutan umat seluruh dunia...

07-07-07 - sekali lagi..setiap tahun tarikh sebegini akan menjengah dunia..hish..

08-08-08 -bulan merdeka..AKU da tak sekolah da time ni..bergelar mahasiswa..(wek...haha)..tapi stil kena belajar ag...aku da jejak kaki kie menara gading da time ni...juga tarikh cantik....nombor cantik..sport toto mase tu naik angka 8888,0808..(tapi aku tak men la no ekor camni)...

09-09-09 - aku da tahun 2 bergelar mahasiswa...sekejap mase berlalu...tarikh yang kemang cantik..ramai artis dan org2 lain buat event grand..majlis besar2 time ni...

10-10-10 - wah..da sampai 10 da...bila hitung2..bilang2..kira2 dekat sedekad gak ea nak tgu datang balik angka 01-01-01 yang kemudiannya diterbalikkan..kire lau pk2 hanya berlaku sekali je lah kan..hish patut la org ramai nak buat majlis yang grand2 time ni..
aku da tahun 3 di universiti..sudah tahun akhir..
tak lame ag menjengah alam bekerja lau lepas melalui alam tanam anggur....

sebab hari ni 10/10/10..aku lihat ramai yang kawen, nikah, sanding, sambut menantu, jumpe mentua..
antara yang hot hari ni angkasawan negara Dr Sheikh muzaffar bernikah dgn pasangannnya..
tarikh keramat kot...
arini pun ramai gak kawan2 ngn kenalan aku yang nikah tapi maaf la tak dapat attend..
pastu setau aku arini seramai 1000 pasangan akan melangsungkan perkahwinan di Melaka..wah..betul2 pakej la kawen diorang ni...
pape pun yang terbaik la tuk pasangan yang berkahwin dan mendirikan masjid hari ni..moga kekal samapi akhir hayat,,,,
jgn kawen grand2 tapi kejap je kebahagiaan yang dikecapnya...cam membazir je dari pelbagai sudut...

10/10/10- kehidupan ku seperti biasa..seperti insan2 biasa.masih setia menghabiskan masa bersama buku tatkala exam masih beratur menanti tuk aku menjawab soalan2 tu..
masih setia bersama lappy ku tatkala aku sedar sebagai student final year mesti menyiapkan tesisku...huhu..
jiwa2 lak bahasa ku....

tapi arini aku puas hati la sebab aku da abes stdy..tgl nak mengulang je t...heee syukur...harap2 aku leh dapat yang terbaik tuk diri aku,..

sebenarnya mood OMSIK. seyes sunyi...teringat family di umh..nak balik tapi tak berkesempatan...nampak gayanya seperti aku hanya pulang lepas aku abes final exam t..

KESIMPULANNYA:
selepas aku review tarikh2 keramat dan tarikh cantik serta handsome sebentar tadi baru aku pasan tarikh2 tu juga ade kaitan dengan kehidupan aku..setiap tahun adalah peningkatan ke arah kedewasaan aku..
selari dengan kehidupan aku...heee..sweet lorh...suke2...kire senang igt la...haha..
mane tau..tu pun terpk lepas termenung seketika melihat kalendar,..

tu je la...
saje je...

nota tgn :
1-penat menghitung nombor arini..dari 1,2,3 sampai 10..
2-miss them so much...
3-tak suke rasa cam ni arini..serba tak kena...

3 comments:

yad_element said...

hati kamu pun masih tak tenang.. serba serbi tak kena... ALLAH sentiasa ada untuk hambaNya... lalala~

Unknown said...

tggu pulak taun depan 11/11/11 ape ade dgn tarikh 2 yek hehe..

shams said...

11/11/11??? tarikh akak nikah kot..
jgn lupe jemput ea...