Monday, March 7, 2011

dedikasi untuk PERWIRA...

assalammualaikum dan selamat sejahtera...
sudah lame tidak menjenguk di sini...
seyes kebizian yang teramat...

related to the title of the post..
DENGAN BANGGANYA SAYA NAK BUAT DEDIKASI TUK MEREKA YANG BERGELAR PERWIRA, PAHLAWAN, TENTERA, ASKAR DAN APE JUA YANG SAME WAKTU DENGANNYA..

semalam..6 mac2011 bersamaan dengan ari ahad..
sambutan hari angkatan tentera malaysia kali ke 78 telah diadakan di dataran Merdeka...
sham pergi la kan sambutan tu..sebab da jadi kadet, dapat arahan dari phak markas..so kena la pi...
tapi sebenarnya hari angkatan tentera malaysia sepatutnya berlangsung pada 1mac setiap tahun..al maklum la kan banyak benda nak dirayakan dalam negara kita yang aman makmur sentosa dni..so sambutan tu da jadi lewat seminggu...

tapi sebenarnya sham da sambut awal..pada 2 Mac 2011= rabu..

sekali dengan buat makan malam rejimental palapes UKM siri ke 30, sekali sambut ATM(angkatan tentera malaysia)kali ke 78 dan penubuhan PALAPES UKM kali ke 31..
target="blank"                        
MAJLIS PRA MAKAN MALAM REJIMENTAL PALAPES UKM SIRI 30


ape rase korang lau korang diraikan sebagai wira?pahlawan?tentera?
bangga?gembira?sedih?tharu?
hmm jawab sendiri la k..

di kesempatan ni mau membuat dedikasi pendek kepada mereka yang bergelar askar a.k.a tentera..

target="blank"
SIBUK GAK NAK AMIK GAMBO..

target="blank"
BERSAMA MEJAR MD NOOR,,SALAH SORANG TEAM VALIDASI MASE ANUAL CAMP..
target="blank"
SENTIASA BERSAMA KU.. PALAPES UKM SIRI 30..(SKUAD KU)

SEMPENA HARI ULANG TAHUN ANGKATAN TENTERA MALAYSIA INI...
sham ucapakan terima kasih kepada semua anggota tentera malaysia yang berada di Malaysia, semenanjung MAlaysia(sabah dan sarawak), tentera malaysia yang berada di luar negara yang sedang berkhidmat dan semua la yang bergelar tentera..

tanpa tenaga dan khidmat dari kalian (tentera sekalian) sudah tentu negara kita tidak kita lihat aman dan harmoni seperti yang dinikmati seperti hari ni..

tanpa khidmat kalian (tentera sekalian) sudah tentu barisan pertahanan kita tidak mungkin kuat seperti ari ni..

tanpa khidmat kalian (tentera sekalian) sudah tentu negara kita sudah kucar kacir, perang sane sini..(tak tergambar..kalau leh tak nak la zaman darurat dulu berulang kembali...

terima kasih tak terhingga kepada kalian (tentera sekalian) kerana sanggup menyertai latihan ketenteraan, sentiasa memenuhi ikrar kesatria, sentiasa siap sdia siaga..dalam mempertahankan bumi Malaysia ini dari sebarang ancaman atau anasir dari luar..

dedikasi ini sham tujukan juga buat insan2 berikut :
-abah sham sendiri yang sudah pencen...selamat hari tentera..
-buat pakcik2 sham yang sudah pencen dan masih dalam perkhidmatan..selamat hari tentera..
-buat tenaga pengajar,ketua jurulatih, jurulatih2 sekalian di Markas Palapes UKM.
-buat team validasi yang pernah menguji kami di PALAPES UKM..
-buat skuad2 ku sekalian PALAPES UKM siri 30..
-buat junior dan intermediate PALAPES UKM, geng palapes 1Malaya, semua kadet palapes seluruh ipta..
-buat semua pegawai muda yang telah ditauliahkan seluruhnya...
-buat kawan2 sham yang askar regular di LLP...

  1. mohd hafiz bahari-kem batu kentomen-kini kursus di Kem Mahkota Kluang
  2. mohd norizam basiran, mohd syawal yusof, mohd kamarul- 7RAMD Tawau,-kini sdg operasi di pulau2dan kawasan pedalaman di sekitar sabah..
  3. masri bin mastor-kem mahkota kluang-sibuk latihan medan melatih intake2 RAJD...
  4. pw I abd rahim mat hashim-rsm PALAPES UKM,-banyak melatih kami..
  5. pw II johanas lias - ksmj PALAPES UKM-merngkap org yang sentiasa besamaaku dan skuad..
tu je la dedikasi khas..
yang lain nak senaraikan byk sgt..
kang t bermuka2 leh muntah plak bace..

sham ucapkan sekali lagi SELAMAT HARI TENTERA
1 ANGKATAN :TETAP GAGAH TETAP SETIA


target="blank"

-same the wish pada kamu semua dan sedara2 kamu semua yang juga bergelar tentera..

5 comments:

mR.sYaH said...

selamat hari tentera.. sebenarnya tak tahu pun tentang perayaan ni.. sbb mgkn xdiberi cuti..

apa2pun pasti setiap dari mereka merasa bangga sebab dapat mempertahankan negara.. selamat berjuang..

mengenaldiri said...

salam...
wah, terernye awk masuk palapes.. ^_^

shams said...

mr.syah : memang tak cuti sebb sambutannya dibuat ari ahad..
tapi da kuar dalam buletin utama menguar2 tarikh sambutannya..

mengenaldiri a.k.a nurdia : salam..
hish..biase2 je la join palapes ni...

Mamamya said...

suami akak tentera.... :) perajurit negara...

shams said...

kak mamamya :selamat hari tentera tuk suami akak