Wednesday, November 24, 2010

al-fatihah buat siti esah mohamad

kematian suatu yang kita tak sangka bila kan berlaku
tapi yang pasti ia akan berlaku..
al-fatihah buat sahabatku ku SITI ESAH MOHAMAD..
beliau telah kembali ke rahmatullah pada 13november2010 yang lalu...

siti esah (bertudung putih) & maisarah (bertudung krim)

review tentang beliau....
seorang anak kelahiran kelantan yang dilahirkan pada 10 jun 1988
kini menjadi anak yatim setelah kematian ayahnya pada tahun pertama berliau memasuki universiti..
seorang yang sangat baik budi pekerti..
senang cite semua sikap baik tu ade pada dia..
susah nak nampak dia ni ade hasad dengki atau perangai yang tak elok...
salah sorng pemeganag anugerah dekan selama 4 semester berturut..
seorang yang sanagt bijak dan tinggi ilmu agamanya..
tak kedekut ilmu...
selalu tolong aku dalam kesusahan dalam stdy..
lau nak stdy arab aku selalu cari dia tuk tolong aku translate o pahamkan..
tapi kini..beliau sudah tiade..
aku kehilangan teman yang sebaik dia...
yang setulus hatinya...
sorang yang sangat aktif berpersatuan..
semua baik la pasa dia...


sape sangka orang yang selalu duk gurau ngn akui dah tiada kini...
11 november 2010..last paper tuk exam semester 5 ni..
paper uu keluarga..
abes je ujian kami bersalaman di luar dewan sebab ade yang akan terus berangkat pulang pas exam..
aku sempat bersalaman dengan beliau dan dan rakan lain...
sangat terkilan..
sebab aku pesan kat dia..
"lau balik kelantan same saa t ati2..harap korang selamat sampai.."
dia hanya tersenyum tanpa kata2...

malam 12 n0v 2010..cuti da stat..exam da abes..
aku bz2 nak g kedah ikut program sukarelawan banjir..
tiba2 nazratul ain cal n nagis2..
aku ingt dia putus cinta ag..
tapi dia btau yang siti esah n maisarah acident kat gua musang
pergh nak rebah aku dapat tau berita camtu..
lemah lutut rasa tak mampu nak berdiri ag..
pas tu bertalu2 msg dari kakak2 kosmate n kawan2 btau pasal mereka berdua..
dapat tau..siti esah koma 50-50 n maisarah plak tak sedar langsung duk dalam icu..
doktor kata siti esah dah takde harapan ag...
mane mungkin doktor boleh mengubah takdir Ilahi..
esok..
13 november 2010 aku dapat berita siti esah dah meninggal dunia..
tgl maisarah je yang masih dipanjangkan umur,..

al fatihah buat siti esah binti mohamad..
semoga kamu ditempatkan di kalangan hamba yang mendapat nikmat dariNYA..
amin...

nota tangan : entry akan datang pasal saa aka maisarah ghazali...

2 comments:

izzzati radhiah said...

semoag rohnya di cucuri rahmat...amin

fadhdeela said...

Al-Fatihah buat arwah..semoga rohnyer ditempatkan di sisi org2 yg beriman..amin