Monday, August 9, 2010

TAHNIAH KAKAK2 DAN ABG2....

sekarang musim konvokensyen atau hari graduasi..
hari konvokensyen adalah hari yang terpenting bagi semua insan yang bergelar mahasiswa/i sebab time ni la mereka akan memegang skroll yang begitu penting tuk mase depan dan akan datang tuk mengharungi cabaran di alam kerjaya selepas ini selepas mereka meninggalkan alam pengajian tinggi...

tahun ni uKM konvokesyen yang ke 38..tahniah kepada semua kakak2 dan abang2 kat semua IPTA/IPTS yang sedang/akan konvo tahun ni....sama ada di peringkat sarjana muda.sarjana, atau doktor falsafah....

tadi g kelas..lalu di tepi DECTAR(dewan canselor kat UKM la)..
pastu tengok la ramai org pakai jubah nak konvo..rase tak sabar plak nak rase saat tu tahun depan..tapi sedang besabar utk menanti saat itu...perjalanan aku masih jauh..banyak ag benda tak settle tuk samapi ke peringkat tu..takut, risau semua ade....

pastu nampak plak ramai ibu bapa ,penjaga dan ahli keluarga yang datang tuk meraikan kakak2 dan abg2 yang bakal meraih kejayaan tu..hmm terharu gak bile borak2 ngn sorang pakcik tu kan..dia datang ngan family dia sampai 10 keta tuk tgk konvo anak bongsu dia...pergh..rupanya tu ada;lah kebanggaan bagi keluarga..teringat plak kat mak ngn abah kat umh..rase cam nak nangis n memang da touching giler...tgl tak nangis je depan pakcik tu..cover la kan..

hmm da ler aku tgh rindu kat family aku tiba2 pakcik ni banyak plak soal pasal family aku..memang sedih giler....dia pesan kat aku cam mak ngn abh poesan kat aku sebelum aku masuk u dulu..terima kasih pakcik ingtkan saya...mungkin pakcik adalah pengingat kepada aku..aku sangt berterima kasih kepada pakcik itu...

lastly..tahniah la kepada mereka yang telah merangkul ijazah di sini...

No comments: