Wednesday, August 11, 2010

sudah msuk bulan Ramadhan tahun ni...

salam...
selamat datang RAMADHAN...kedatangan mu dirai..
antara tetamu yang ditunggu-tunggu oleh semua umat Islam termasuk aku...
bulan ramadhan A.K.A bulan puase..banyak kelebihannya yang semua orang hampir maklum..tapi aku akan buat gak entry pasal kelebihan tu lau ade mase...

cam2 rase ade bile da masuk bulan ramadhan ni...
GEMBIRA sebab da bermula puasa dan bermula kesempatan untuk mencari pahala lebih.. yela hanya bulan ramadhan ade terawih...bulan puase le ade ramai nak tadarus n beribadat same2..suke2...heee

SEDIH...sebab ramadhan kali ini sekali lagi tanpa family di sisi..aku rindukan mak ngn abah...
indu nak mam masakan mam....
indu nak solat same2 ngn mak abah..
indu nak mam same2...
SOB2..sedihnya..meneruskan kehidupan sorang2 di sini...
tu pun untung le lau ade kawan nak mam same2..
maklum je la bilik sorang2 ni buat hal masing2 je la...

RISAU...hmm ye la...risau sebab tahun ni cuti raya stat 9/9/2010-19/9/2010...
takut2 tiket bas da abes..camne nak balik..?haruskah ku gagahkan diri bawa moto je balik johor?tapi penat la...
risau sebab naik raya terus mid sem..bermacam2 paper....huuhuhu..tu la nasib jadi student ni...
risau ade kelas dip ari sabtu 17/9/2010..tak mau balik awal...nak raya sampai 19 aribulan cam org lain..minta2 le lec leh ganti ngn hari lain...

TERKILAN...sebab tak dapat nak tolong mak ngn abah meniaga tahun ni..selalunya tiap2 tahun aku la yang tolong..tapi taun ni tak le nak tolong sebab cuti lewat...

TAKUT..bukan takut lapar..biase la bulan puasa memang la menahan diri dari lapar dan dahaga juga menahan diri dari segala maksiat...tapi takut LETih sebenarnya...ye la tiba2dapat tau ade latihan time bulan puase..huhu....camne la agknya lau kena pt..mau separuh mati tak cukup nafas aku ni..takut letih....tak nak penat2...nak relek2 je boleh tak?

arini hari pertama puasa..semalam tdo awal..tak stdy pun..sebab letih sangat berulang daRI Melaka..mak kak yani meninggal..kami pun pergila melawat...sampai di ukm pun da lewat gak..dalam kul 10 lebih..pastu kawan2 duk datang bilik layan je...tak sedar pun bile tdo..tup2 bangun tersedar kul 5..hee ade naim teman tdo...terima kasih...

bagun..sahur makan roti ngn yogurt je...sedih le..nak mam nasi....(teringat lau sahur kat umh)...SOB2...
pastu pas subuh tdo la jap..niat di hatu mg nak tdi kejap..tapi terlajak sampai kul 8 pg..
finally aku g kelas lambat..kelas patut start kul 8.tapi aku g kul 8 setengah..sampai kelas kena bambu dek kawan2 je kan..bgun lewat..tapi aku syukur la sebab lecture datang kul 8.45..hee..tak sia2 aku bangun lewat sampai lajak2 arini...haha...membara je kawan2 aku lain yang tunggu kat setengah jam tu...huhu...(mungkin rezeki di bulan ramadhan)...

pas kelas balik kelas terpaksa plak rushing change prit tkar baju no3 sebab nak naik markas hantar voucher..fuh..punya la penat..tercungap2 mase terkejar2 tu..pas2 balik lepak da..tdo je la..ni org tak kuat iman ni..bukan nak buat ibadat..buat taik mata..hmm terpk plak aku,..aku ni lagi teruk dari setan..sebab nafsu yang menguasai diri..bohong la nak kate setan punya keje sebb setan kan kena ikat..so tu la diri aku...bile ntah nak berubah ni....

bgun2..siap2 g markas balik pasang skirting meje,..cam2 benda la nak kena settle kan..pastu g pasar ramadhan..hmm org tak usah nak kate...tapi aku tak puas hati la ngn sorg mamat yang naik moto tadi kat shell..dia leh kate gini("wei..bodooh la ko") tergamam aku bile aku dgr dia kate camtu..aku tak salah k bro..tu jalan aku...ko yang salah masuk jalan...tu jalan sehala...camne ko leh dtg dari arah bertentangan aku?org lain semua same arah ngn aku..ko je lain..ish...takkan la aku puasa kan..lau tak puasa mg aku kejar ko tadi..suke2 nak bodohkan anak org.,ko takde hak la bro...tobat la..pasni tak mau g pasar ramadhan ag....

cam2 la jadi arini,,,api aku syukur sebab aku dapat mengabiskan ramdhan pertama dengan baiknya walaupun the last minit aku cam nak ilang sabar da ngn mamat tu..tapi stil leh consider bersabar.....syukur2,,,

k..off dulu...mari beribadah dan solat terawih....

No comments: