Sunday, February 28, 2010

urat ku Terkejut!!

hari ini ari ahad bersamaan dengan 28feb 2010..
biasenya wekend org jalan2 ngn pakwe o kekasih ati masing2 kan time ni takpun paling cikai pun dok bilik la jadi beruang..tdo la kan..cuti..
tapi aku telah korbankan masa aku denagn join PALAPES..

arini buat kali pertamanya dalam sejarah sepanjang aku join PALAPES, CI(ketua juru;atih buat asatu kelainan pada modul latihan minggu ni..dia buat UJIAN JALAN LAJU 5KM..fuh macam nak putus urat aku tuk settle kan task ni..ni bukan setakat jalan laju je siap ade UJIAN TEMPUR..
huhu..ni nak cite sikit..

seawal 4pagi aku da bangun di kala semua orang sedang enak berselimut di katil masing2..n kul 4setengah da nek markas tuk draw senjata tuk buat task tu la mase pt pagi..huhu..cam tak caya tu adalah aku..then kul 5 da siap da amik senjata..pastu pakat ramai2 tdo kat surau sementara nak tunggu subuh..

jam 0630 pas siap solat n alas perut ramai2 turun baris n siap sedia tuk jalani ujian..lebih kurang kul 8 lebih kot kami dilepaskan tuk JALAN LAJU 5 KM ikut trek yang telah dibtau..
yang lawaknya boleh plak kitorang jalan taktikal cam mara aritu..hehe..teringat beb mase anual camp.memang takle blah la inter ni..da la sikit...takpe..tak nyusahkan orang..hehe..

alhamdulilah akhirnya kami sampai ke tempat berkumpul tu setelah jalan sejauh 5km denagn lalu depan umh tumbuhan n eimas dalam ukm ni..igtkan setakat tu jelah kan ujiannnya..rupanya ade plak UJIAN TEMPUR..tuk ujian ni semua kadet kena lompat lubang yang 'invisible'..tapi aku rase cam ramai je yang jatuh dalam lubang tu sebab kepenatan..pastu peringkat ke2 ujian angkat kawan2 cam yang dibuat oleh askar2 mase perang sebenar lau anggota injured..huhu...
memang bala la..bayangkan je la sorang kadet bawa 2x FSMO,2x M16,n bawa la kawan yang pilih sendiri..aku da la tak pernah buat..memang cam nak terputus la urat kentut aku..tapi pasrah je la kan sebab namenya ujian..pastu peringkat ke3 ujian merangkak o bahasa saintifiknya CRAWL..huhu..time ni memang ramai la kadet pancit termasuk la aku.huhu..memang malu tapi seba ramai tak bape nak malu la..tapi pancit2 pun pas gak ujian tu kan.. n peringkat ke4 ujian tempur ni tak di laksanakan sebab takut memang ramai tak lepas sebab t memang konfom basah semua..MONKEY RACk..benda yang aku paling tak suka sebab aku tak punya tangan yang kuat tuk bergayut lame2..haha..tapi ujian ni tak buat sebab ci memang tau ramai yang tak lepas..pape pun than ks ye CI..

selesai sudah UJIAN JALAN LAJU 5KM n UJIAN TEMPUr..huhu..cam tak caya aku boleh benda2 tu semua...syukur..tapi side efek aku dapat banyak lebam n ruan yabg kritikal sebab sensitif kat rumput mase crawl n salah teknik mase crawl..huhu,,nasib badan..terima sudah..

pas2 kelas taktik..belajar pasal buat kubu pertahanan..baru tau benda tu camtu,,terima kasih la staf n jurulati semua..lau staf ta jar saya memang tak tau benda ni..hehe..
sebenarnya da terbayang perit n jerih di kubu pertahanan,,ya Allah tak tertanggung dek bahu nk pikul tu semua..moga aku diberi kekuatan dariMu ya ALLAh..

cukup sudah latihan palapes tuk arini..hm harap2 pasni aku lebih mantap..huhu..berangan lebih la aku..padahal aku memang tak hebat pun...tapi aku akan berusaha ke arah positif...
POSITIF ASAS KEUNGGULAN...caiyok2 sham..Sham BOLEH!

No comments: