Wednesday, February 10, 2010

SAHSIAH CEMERLANG, PELAJAR BERKETRAMPIL

tajuk entry kali ni adalah berkaitan dengan tajuk motivasi jabatan..
pada 7 februari 2010, Jabatan Syariah UKM telah organize satu progm motivasi tuk semua pelajar syariah fakulti pengajian islam ukm...

mase nilah yang sepatutnya menghimpunkan beratus2 orang dari senior sampailah junior tapi malangnya hanya 1/3 je insan yang datang..tak tau la asal senior tak mau datang..rase kirta takde masalah kot..mungkin juga sebab progm ni buat ari ahad..so ram,ai org nak kuar berpoya2.
tapi tyu bukan alasan tuk tak datang ..sebab aku pun sempat kuar aritu...

nak cerita pasal motivasi ni..pagi tu ceramah motovasi dari Ustaz Izhar Arif mat Kashim..seronok la gak..terisi la sikit jiwa ni dengan ilmu2..betulla org kate lau kita g majlis ilmu ibarat cam berada di taman syurga. aku tak pernah rase setenang hari tu mase g motivasi ni..walaupun kat bilik tu menimbun asignmen tapi aku g gak sebab aku nak cari ilmu..aku ni da jahil..lau tak g memang lagi la sangat jahil..syukur pada Allah sebab gerakkan hati aku tuk g..alhamdulillah..

pas slot motivasi beralih plak kepada forum..moderator ustaz Zamro memang syok la..sporting sangat...panel dr.Amir Hussin as ketua jabatan, ustaz Hailani merangkap mentor aku, n ustazah zainab..memang santai la forum..biase la lau ade orag veteran memang terisi la forum tu..matlamat tercapai..macam2 persoalan yang diajukan tuk menjawab berkenaan dengan tajuk motivasi..

akhir sekali aku rase kat sini leh la aku buat rumusan bahawa:
  1. semakin kita belajar semakin terserlah kejahilan kita..banyak ag ilmu yang kta tak tau..so amik la peluang tu hadiri mane2 majlis ilmu jika berkesempatan.
  2. sentiasa peringatkan diri kita tuk berubah lau betul2 nak berjaya sebab kita yang kena mengubah nasib kita sendiri dengan usaha lau tak semuanya takkan menjadi..
  3. yang penting sekarang ni study la betul sebab kita kena cari keje bukan keje cari kita cam rang dulu2..
  4. jage lah hati...(besar tu pengertian) tapi tak larat nak ulas...

tak rugi aku attend progm ni..aku dapat sesuatu yang aku tak sangka,....terima kasih...

No comments: