Wednesday, February 23, 2011

tahniah buat mereka...

assalammualaikum dan selamat sejahtera,,

TAHNIAH2 dan TAHNIAH....

arini 22/2/2011..kecoh la gak kan di kalangan  mereka yang amik STPM tahun lepas baru dapat result tahun ni,,
aku nak ucap tahniah pada mereka yang cemerlang...
terutama pada adik2 sekolah aku dulu la kan..KOLEJ ISLAM SULTAN ALAM SHAH KLANG.(KISAS)..
hmm semua org tau kot sekolah ni sekolah SBP(sekolah berasrama penuh), SBT(sekolah berprestasi tinggi), KLUSTER(ape2 je la pengiktirafan) dan cam2 lagi la sekolah ini dapat gelaran...

ni la logo sekolah kISAS ni..
target="new"
target="new"


TERINGAT AKU PADA ZAMAN AKU ...

nak cite sikit...
aku jejak kaki kat bumi waqafan ni a.k.a BUMI KISAS pada tahun 2006-2007..
kire setaun setengah la...
amik stpm la katekan..sebab tak dapat g matrik...(sebak sikit le)..
mane taknya..kawan2 aku semua g matrik..aku je yang amik stpm ni..tapi tak kisah la..
mase tu org pandang senget je sape yang amik stp ni..
kire amik stp tu cam org tak lulus spm la..
tu mentaliti manusia zaman aku la tu...

mase aku kat sini..syukur sgt2..aku dapat mengutip mutiara yang dicanang2kan oleh ex-kisasian..
syukur aku terpilih tuk berada di sni..
bukan semua org dapat peluang tuk berada di sini..
aku tekad abeskan masa tuk study memang pulun bagi perabis la..
duk kat sini mg tak kenal erti penat belajar..
pagi pi sekolah..balik kul 2 lebih...mkan kat dewan makan...balik bilik salin baju...pi solat zhor...pastu g prep(kelas persediaan belajar)...asar..pulang ke bilik..solat asar....wajib bersukan...sape tak sukan kena denda..mmakan  petang...persiapan tuk mgrib-isyak..kul 9 g prep ag sampi 11mlm..balik liqa'al-mulk(baca quran ramai2 sebelum tdo...pastu tdo..
camtu je la rutinnya setiap ari,.
cuma beza ari ujubg mgu la...
rase da macam ape da mase tu..
tapi dilayan saja...

finallly..
alhamdulillah..
percaya la..setiap usaha yang kamu buat akan ade hasilnya...ALLAH tu MAHA ADIL..
aku dapat setimpal dengan ape yang diusahakan...
aku antara pelajar terbaik STPM sekolah tahun 2007..
dapat 4A tapi 1B..tapi kire cemerlang la tu..
ni antara yang sempat dirakam masuk suratkabar..

target="new"
target="new"

tapi sebenarnya mase ni sedih..
aku lewat sampai sekolah.,..
mane tak nya dari johor pagi kul 7..sampi klang kul 1 da..
naik lenguh letih wartawan yang tunggu tu...
huhu.
semua tinggal kenangan...

aku sangat merindui kawan2 yang seangkatan dengn aku yang amik STPM>..
masing2 da bawa haluan masing2..
masing2 da ke universiti masing2....
masing2 sedang giat pulun tuk dapatkan segulung ijazah pula...

moga dipermudahkan urusanku dan urusan kawan2 sekalian...
moga diberkati segala usaha kita semua...
amin..

cukup sudah..
sekadar mengimbas kenangan yang ada,...

11 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

ghindu zaman stpm ^^

miss lolly a.k.a luvfareda said...

best zaman stpm dulu. kenangan manis :)

shamsiah shamsuddin said...

mis lolly pun stpm gak ea sebelum g u..
tapi mg tak nafi..best zaman tu..
akan sentiasa merindui zaman itu

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

terasa semakin tua bila ingat zaman spm

shamsiah shamsuddin said...

brutalsolo : TUA dgn pengalaman takpe..itu yang mematangkan kita kpd kehidupn ni..

mengenaldiri said...

salam..
awk bdk kisas ea?
waa..pandai tu..
^_^

wahida said...

dear, sekolah mana pun, kalau kita lipatgandakan usaha dan bertawakal, akan ada hasilnya, insyaallah...

ko best!!

Amni said...

unior amni pun budak kisas.. dia lahir pada tahun 1987.. kalau tak silap dia dari form 1 kot.. nur iryani.. kenal tak? hehehe

shamsiah shamsuddin said...

mengenal diri : sekolah kat mane2 pun same je..yang penting kita garab dan guna ilmu yang ade dengan sebaiknya..

kak wahida : saya setuju ngn akak..
akak pun best,,,terbaiklah....!!

amni : hmm kat kisas takde student form 1..yang ade start form4 sampi form 6..
mungkin kawan amni tu masuk pas PMR..
kat kisas kadang2 kita tak kenal pun junior ke hape sebab masing2 bz mngurus diri n sibuk skit la..
lau satu rumah sukan mungkin kenal la..sebab duk satu blok...

Myra Jay said...

Kenangan tu memang indah kan.. tak kisah la amek STP ke apa, yg penting ilmu yg kita dapat tu yg penting kan :)

shamsiah shamsuddin said...

myra jay : saya skong.... yang penting cri dan ilmu sebyk mungkin bg memperkasa diri...