Tuesday, June 8, 2010

cuti mode...

bunyi je tajuk entry cam la aku tengah bercuti..gamaknya n malangnya tidak..aku tidak bercuti....
di kala semua student IPT bersenang lenang di rumah menghabiskan cuti sem ibarat cam honeymoon pas exam aku plak terpaksa menghabiskan sesi praktikal kat JB...
da la tak jumpe mak abah...sadis giler la jadi aku..time stdy memang da jauh da..time stdy dah memang payah nak balik hujung minggu sebab bz ngn progm n kelas time wekend..tau je la dak2 IPT ntah ape je yang diaorang buat kat sane...tu la antara keluhan ibu kat umh tat kala aku tak balik lame sangat...
ni time praktikal pun duk menyewa kat jb..pun sekali sekala baru nak balik umh...
pasrah je la...

tahniah kepada adik2 yang masih ag bersekolah n semua cikgu2...sebab sekarang cuti sekolah kan..so selamat bercuti diucapkan...besnya korang dapat cuti..nak gak cuti...huhu...

lau duku time kecik2 lau cuti je mesti aku kena balik kampung duk ngn atok..kat kampung buatla aktiviti kekampungan contoh berkebun n cam2 la..tapi lau nak bezakan cuti sekarang n gn cuti dulu mesti jauh beza giler..ye la..zaman da maju..dunia da moden...

sekarang cuti..dak2 akan topup tdo sampai matahari mencarak kat langit..selagi tak zohor o selagi perut tak lapar mesti tdo ag...tak pun sekarang mereka cuti habiskan masa dean tb tgk cd n movie tak pun ngdap komputer o PS..
hmmm memang jauh la sangat nak dibezakan..
tapi adakah denagn cara dan budaya ini akan menjana tumbesaran kanak2 o ank2 zaman sekarang?

hmm semuanya di tangan ibu bapa masing2...anak2 ni ibarat kain putih...mak ayah la yang corakkan kehidupan mereka....renung2kan la apa yang akan terjadi?,......


No comments: